forumbig

همکاران بد خلق من

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

افراد متفاوتی در محیط کار مشغول به کارند و ممکن است با بعضی از آن ها سازگار نباشید. بدخلقی افراد انواع مختلفی دارد که به هر حال مانع همکاری موفق با آنان می شود؛ برخی افراد مدام صحبت می کنند، هرگز گوش نمی دهند و می خواهند حرف آخر را بزنند؛ برخی از آن ها به تعهدات خود عمل نمی کنند و دائم شکایت می کنند، حتی برخی نیز رئیس را به خاطر نظرات مثبت مورد انتقاد قرار داده و عامل اشتباهات می دانند.


در حالت کلی کار با این افراد دشوار است. با این حال افرادی نیز هستند که شما را رقیب خود دانسته و برای کسب قدرت، برتری و جلب توجه مانع کار شما می شوند. شرایط سختی است اما برای حفظ موقعیت خود باید با چنین افرادی کنار بیایید. اما چرا؟ اگر به این مسائل توجه نکنید، وضعیت بدتر می شود.


نحوه برخورد با همکاران بدخلق به اعتماد به نفس و جسارت شغلی شما و میزان زنندگی و زشتی رفتار همکارتان بستگی دارد. ناخودآگاه با شنیدن کلمه رفتار زشت و زننده سیستم دفاعی خود را تقویت می کنید و برای کنترل بهتر روابط می خواهید اعتماد او را جلب کنید.


خود را امتحان کنید
ابتدا باید درباره خود بیندیشید و ببینید آیا واقعا با آن شخص مشکل دارید یا واکنش شما نسبت به او تند است. از خود بپرسید فقط من با او مشکل دارم یا همه با او درگیر هستند؟


با بدتر شدن شرایط با یکی از همکاران معتمد مشورت کنید
با یکی از دوستان یا همکاران مورد اعتماد خود در این باره صحبت کنید. برخورد عجولانه و خشن فقط شرایط را بدتر می کند.


با همکار بدخلق خصوصی صحبت کنید
هنگام گفت و گو درباره مسائل خود دوستانه و موافق رفتار کنید. شاید آن ها متوجه تاثیر کلامشان نباشند. از سوی دیگر ممکن است از تاثیر کلام خود آگاه باشند اما بخواهند انکار یا توجیه کنند. سعی کنید به توافق برسید چون این مشکل برای آن ها اهمیتی ندارد.


مشکل را پیگیری کنید
بعد از گفت و گوی اول با آن شخص، رفتار او را زیر نظر بگیرید تا ببینید چه تغییراتی حاصل شده و آیا در رفتار خود تجدیدنظر کرده است؟ اگر شرایط تغییر نکرد یا حتی بدتر شد، شاید گفت و گوی مجدد کارساز باشد. قبل از بحث مجدد بیندیشید که آیا موثر خواهد بود یا خیر.


به رفتار او در حضور سایرین واکنش نشان دهید
با کمی شوخی و طنز با مساله برخورد کنید. حتی می توانید بحث های پیشین خود با او را به او متذکر شوید. این تاکیک مناسب افراد شوخ طبع است.



bad 2

 

از بقیه افراد کمک بگیرید
اگر شرایط بهتر نشد روند را ادامه دهید. با رئیس صحبت کنید. یادداشت برداری کرده و مساله را طوری بیان کنید که نشان دهد رفتار او از کارایی شما می کاهد نه این که بین افراد مشکل وجود دارد. اگر خوب پیش بروید، رئیس با آن کارمند یا سوپروایزر او صحبت کرده و مساله را حل می کند.


با سایر کارکنانی که با آن شخص مشکل دارند، متحد شوید
در نمونه هایی مشاهده شده که اقدام گروهی رئیس را متقاعد می کند که رفتار آن شخص بیش از آنچه احتمال می رفت، تاثیر گسترده و عمیقی دارد. با این حال هنگام استفاده از این تاکتیک مراقب باشید که حل مشکل همانند متحد شدن علیه کارمند دیگری جلوه نکند.


اگر اقدام گروهی نیز سازگار نشد، ارتباط خود را با او کم کنید
در هنگام اوج کارایی خود و هر موقع توانستید، از کار با او خودداری کنید. پروژه هایی انتخاب کنید که او نقشی نداشته باشد. اگر کارتان طوری است که با او سروکار دارید یا هم گروه هستید، کار خود را به بخش دیگر سازمان انتقال دهید.


اگر هیچ یک از راه های فوق موثر واقع نشد، از کار خود استعفا دهید
چرا باید در محیطی کار کنید که منجر به ناراحتی و عدم موفقیت شما شود؟ هرگاه مزایای شغل فعلی شما کمتر از معایب آن باشد، باید از کار خود دست بکشید.

منبع : www.iPlan.ir

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

کلام بی صدا

معرفی کتاب

eneymes خیلی کم پیش می­آید که پیشگفتار یا مقدمه یک کتاب یا مقدمه مولف و مترجم رو بخوانم. به عنوان یک مبتدی معمولا این نوشت­ها بدون اینکه بخواهم، جهت­گیری...

مصاحبه

تولدمون مبارک !

powered by DPA-ME.com