forumbig

بهره وری و عملکرد مدیریت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

man4


مشکلات بهره وری، ناشی از عملکرد بد کارکنان نیست. بلکه ناشی از عملکرد بد مدیریت است.
این سخن دمینگ گرچه یک جمله است ولی دنیایی از کلام را درخود دارا است و از زمان تیلور سال 1855 تا کنون تمامی مکاتب مدیریت، تئوری ها، مقالات و ... آمده اند تا مشکلات بهره وری را حل نمایند.


توجه ویژه به کار و انجام کار علمی در کنار توجه به روابط انسانی در محیط کار می تواند تأثیر بسزایی بر بهره وری سازمان داشته باشد.
شناسایی کار و اشراف بر موضوعات کاری لازمه انجام کار علمی است و شناسایی افراد و توجه به تفاوتهای انسانی و درک نیازهای افراد نیز به عنوان لازمه روابط انسانی مطرح است.
با توجه به حضور متخصصین و مهندسین رشته های مختلف در کار، معمولا سازمانها از جهت انجام کار علمی دغدغه چندانی ندارند و با کمی تمرکز بر فرایندها می توانند اصول و مبانی کار علمی را نسبت به فعالیت سازمان تبیین نمایند هر چند سختی های این مهم بر کسی پوشیده نیست. اما نکته قابل توجه روابط انسانی است که دنیایی بسیار پیچیده دارد و متفاوت است از آنچه که در ذهن ما است.
حضور بخش ویژه ای در سازمانها به عنوان مدیرت منابع انسانی با این تفکر بوده است که نیازهای منابع انسانی و نیازهای سازمان در این حوزه را مرتفع سازد ولی نکته قابل توجه و حائز اهمیت این است که مدیریت منابع انسانی مقوله ای جدا و منفک از کار فنی سازمان نیست و تک تک افراد سازمان لازم است به عناوین مختلف از آن بهره مند شوند. داشتن روابط مؤثر بین افراد تیمها، سرپرستان و مدیران به عنوان یک مهارت و توانایی مطرح می شود. تأکید ما بر ارتباط سرپرستان با افراد تحت سرپرستی است لذا زمینه های برقراری ارتباط مؤثر را مطرح می نماییم.


- کاری کنید کا افراد با میل کار را انجام دهند.
- وضعیت هر یک از کارکنان را بررسی نمایید.
- شنونده ی خوبی باشید.
- انتقاد یا ملامت را بطور مثبت انجام دهید.
- تحسین در حضور دیگران باشد.
- انتقاد و ملامت در خفا باشد.
- همیشه رعایت حال افراد تحت سرپرستی را بکنید.
- قسمتی از مسئولیت خود را تفویض نمایید.
- کار خوب افراد را با نام خودشان اعلام نمایید.
- از تحکم و تسلط اجتناب نمایید.
- به افراد علاقه نشان دهید.
- خواسته های خود را بصورت پیشنهاد یا خواهش در آورید.
- ارائه ی درخواست و پیشنهاد با عنوان دلایل باشد.
- در هنگام ایده و تفکر افراد را مطلع سازید.
- سرپرست سرمشق افراد خود است.
- همیشه جنبه ی مثبت قضیه را بگیرید.
- تعادل داشته باشید.
- نشان دهید به افراد اعتماد دارید و انتظار دارید به بهترین نحو ممکن وظایف خود را انجام دهند.
- با افراد مشورت نمایید.
- به خطای خود اعتراف نمایید.
- افکار و نظرات افراد را با نزاکت گوش دهید.
- به افکار و نظرات افراد اهمیت دهید.
- جدی و با لحن مناسب گفتگو نمایید.
- غرولند افراد را بشنوید و از آن ناراحت نشوید.
- این حس را در افراد بوجود آورید که کارشان مهم است.
- برای افراد هدف تعیین نمایید.
- افراد را از اموری که مربوط به خودشان است مطلع نمایید.
- افراد را در تصمیم گیری شریک نمایید.
- افراد را از وضع کارشان مطلع سازید.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

کلام بی صدا

معرفی کتاب

eneymes خیلی کم پیش می­آید که پیشگفتار یا مقدمه یک کتاب یا مقدمه مولف و مترجم رو بخوانم. به عنوان یک مبتدی معمولا این نوشت­ها بدون اینکه بخواهم، جهت­گیری...

مصاحبه

تولدمون مبارک !

powered by DPA-ME.com